Web Design Services

Konverteringsoptimering

Varför konverteringsoptimera målsidor? Målsidorna syns i sökresultat på sökmotorer och leder in besökare. Vi fokuserar på bättre kvalitet och effekt av er annonsering.

Gör fler besökare till kunder.

Omvandlingsfrekvens påverkar även ROI från varje trafikkälla och kampanj, ju högre omvandlingsfrekvens, desto bättre ROI.

CRO (konverteringsoptimering) förbättrar och ökar värdet på er webbplats för varje besökare. Den kontinuerliga förändringen beror på permanenta förbättringar och därmed varar resultatet över tid. Även om ni väljer att bygga en helt ny webbplats, så kan ni använda resultaten från alla tester.

A/B-Tester

Metoder 

Bättre ROI

A/B-tester

Viktigt för en framgångsrik webbplats är användarvänlighet som ökar möjligheten att göra fler besökare till kunder. Information ska vara lätt att hitta oavsett vilken målsida besökaren kommer till. Finns det någon uppmaning för att leda besökare vidare till önskat mål? Ett steg för att förbättra användarvänligheten är med hjälp av A/B-tester. Det går ut på att göra varianter av en målsida med mindre justeringar för att senare kunna jämföra vilken variant som levererar bättre effekt.

Klickavlyssning

Se vilka länkar på webbplatsen som besökare klickar på. Flera olika verktyg kan användas för att mäta klickfrekvensen internt och externt på webbplatsen.

Detta är intressant att mäta i kombination med A/B-tester.

FinnMera gör en analys av utgångsläget och vi har ett uppstartsmöte där vi tillsammans kommer fram till vilka målsidor och verktyg som är lämpliga att börja använda. Testerna varierar då varje webbplats och bransch har olika förutsättningar.

 
 

Våra undersökningar

Se alla

Vilka förutsättningar har er webbplats?

 

Fyll i och skicka formuläret så tar vi kontakt och berättar mer om vilka möjligheter som finns.

Referenser

Se alla
Fält markerade med * är obligatoriska.

Om ni t ex vill ha en specifik kampanj analyserad eller önskar kontakt en bestämd dag, ange det under "Extra information".