Web Development Services

Sökmotoroptimering - SEO

Varför bör webbsidorna sökmotoroptimeras? Finns det flera fördelar med att anpassa webbplatsen för både sökmotorer och besökare?

Högre relevans och bättre kvalitet ger effekt för er synlighet på sökmotorerna.  

Webbanalys

Innan vi påbörjar sökmotoroptimering av en webbplats så gör vi först en webbanalys som används som underlag. Detta ger er möjligheten att prioritera rätt åtgärder.

Börja med en webbanalys

SEO

Exempel på vad vi ser över vid optimering är taggar i källkoden, rubriker, texter, bilder, webbplatskartor, domänhantering samt interna och externa länkar.

Ta del av rapporter

Användarvänlighet

En framgångsrik webbplats ökar möjligheten att göra fler besökare till kunder. Information ska vara lätt att hitta oavsett vilken målsida besökarna kommer till. 

A/B-testa era målsidor

Vid sökmotoroptimering fokuserar FinnMera i första hand på Google Ads målsidor. Detta baseras på sökorden ni valt att annonsera med och som ger mest effekt. Syftet är att höja webbplatsens relevans och därmed förbättra kvaliteten på er annonsering. Optimering ökar även er synlighet på organiska sökningar på sökmotorer som Google och Bing.

 

FinnMera ger rekommendationer så att webbplatsen ska fungera mer effektivt mot sökmotorer och besökare. Med våra förslag på åtgärder kan ni se till att webbplatsen uppfyller kraven rent tekniskt och innehållsmässigt. Större projekt sker utifrån en projektplan som baseras på en webbanalys.

 
 
 
 

Arbetsgång

FinnMera ger support och utbildar företag inom sökmotoroptimering. Flera av våra kunder inser att SEO är ett tidskrävande och långsiktigt arbete, då det ständigt behövs insatser för att behålla effekten. Avstämningar sker regelbundet med dokumentation om utgångsläge och resultat. Eftersom varje webbplats och bransch är unik så anpassar vi projektet efter era förutsättningar.

Uppföljning

Med tjänsten NetPosition skapas anpassade rapporter som visar era aktuella placeringar på sökorden jämfört med föregående period. Lägg exempelvis till konkurrenter, flera sökmotorer och koppla med Google Search Console för mer omfattande statistik.

Mät framgångarna i Google Analytics eftersom det finns flera spännande nyckeltal utöver synbarhet på sökmotorerna. Använd målmätning för att tydligare se effekten av insatserna.

Undersökningar

Se alla

Hur kan ni förbättra er webbplats?

 

Fyll i och skicka formuläret så tar vi kontakt och berättar mer om vilka möjligheter som finns.

Referenser

Se alla
Fält markerade med * är obligatoriska.

Om ni t ex vill ha en specifik kampanj analyserad eller önskar kontakt en bestämd dag, ange det under "Extra information".